Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara artikel
 
   

tråden för alla andra projekt :)

tänkte att vi kunde behöva en tråd för alla andra projekt också, inte bara sjalar :)
I går färdade jag mina första sockar, stickade enligt Lovikkamönstret som finns på Järbo garns hemsida... nästan i alla fall! I det mönstret stod det att man skulle slätsticka hela tiden, men tyckte inte att det var så fint, eller att garnet kom till sin rätt, så jag stickade kanten på skaftet och hälen i slätstickning, resten i rät.. tycker det blev rätt bra :) Garnet är, förresten, Järbos lovikka.. Ska börja på ett andra par imorgon till pappa, fast då i en annan färg..
tråden för alla andra projekt :)
Sedan ska jag sticka en mössa till brorsan, ett par vantar till mig själv och sedan vete katten.. Vad håller ni på med? :)

 

Share to Facebook Share to Twitter More...
 
 
 

  tråden för alla andra projekt :) | Handarbeten | Småprat om handarbeten

Kan själv nu....hoppas jag









annika_rahm

Visa artikel


Gjorde förutom sjalen de här till min hemliga novembervän. Sjalen kan ni se i sjal-utmanings tråden.






Visa artikel




kolla vilka fin jag fick på posten idag av en som vet att mina tummar behöver lite extra värme

dom glittrar o e jättefina

ja de e stintan som gjort dom o jag som fått dom hihi

gissa om jag blev glad då brevbäraren kom :lol:


Visa artikel


Va fina dom är. Det skulle nog va lite för pillrigt för mej att göra såna så jag får hålla mej till nån enklare variant :D


Visa artikel


Jo då, man trär pärlorna med en speciell nål som jag köpt på Panduro, en annan teknik är att trä en tråd på vanlig tunn synål och gör en ögla som man trär garnet genom. Fördelen med den långa nålen (ca 5-7 cm) är att du kan trä många pärlor på. Det kan röra sig om 400 - 500 pärlor på en enda pulsvärmare. Jag brukar köpa mitt garn på Svensk Hemslöjd, ett tvåtrådigt ullgarn. Varmt och skönt. Fyrisgarn heter det. Jag har precis beställt i olivgrönt och denna gång ska jag sticka lite annorlunda med spetsmönster.

Annika

annika_rahm

Visa artikel


japp, man trär på pärlorna på garnet innan man börjar.. lite pilligt, men vad gör man inte.. :lol: det ska finnas en annan teknik också, men den kan inte jag :) här är en länk som jag tycker om:

https://www.parlplatsen.se/sidor/hantverk/sticka/sticka.shtml


Visa artikel


annika-rahms pulsvärmare





här kommer bilder på annika-rahms pulsvärmare

jättefina

hur gör man med pärlorna måste man trä på dom innan man börjar sticka eller


Visa artikel


måste bara visa en ny teknik jag provade idag, "buketter" kallade boken den... tycker den är rätt fin, och rolig att sticka dessutom :) garnet är väl inte det bästa, men man tager vad man haver :wink:



Ilsefin har gjort en blå mössa med den tekniken som jag tycker är så jättefin.. gå till Hantverk/ stickning och bläddra ned lite grann så ser ni den https://www.webtrotter.se/ilsefin/



på tal om garnaffärer på nätet är mina två favoriter garnshoppen.se och handpaintedyarn.com 8) :)


Visa artikel


="oldwolfie"
jippiiee maudan va kul

då kommer vi snart få rapporter o se resultatet

härligt



ja du ibland blir man bra frustrerad på datorerna hihi förr i tiden va man tvungen o gå till affärn o köpa papper o skriva ett brev som man fick frankera o sedan lägga på lådan o sedan vänta vänta ,,fniss nuför tiden e vi vana vid att ett knapptryck o sen komer grejerna ett par dagar senare ,,ujuu internet ÄR fantastiskt,, eller hur

här kan vi sitta o diskutera saker fast vi har mil emellan oss det är också så häftigt

jag upphör inte att förundras

snart kommer msnprogrammen bli ännu bättre o man kan sitta me kameror o prata direkt ,,fast ,då tappar de lite scharmen tycker jag hihi just nu sitter jag ju här i morgonrocken o kaffekoppen står vid min sida,benen upplagda på bordet o tangentbordet i knät

okammad o oborstad över huvudtaget hihihihi,,sån vill man ju inte visa sej va så webbkamera får nog vänta för min del

oj så jag gaggar på idag då nej de får räcka för dagen

j a jag har virkat ett par randiga bevärmare förstås o dom e jättesköna o trä på bena då jag sitter o fryser på kvällarna,,nää inte tillrackligt vackra för o visas men effektiva e dom

ha en skön dag nu,,d e tittar fram lite blå himmel här idag
Ha, ha...va roligt att läsa dig...tack o lov finns ingen webbkamera här heller :D är hemma och mår tjyvtjockt i största allmänhet, men fick just urgulligt mail ifrån garnfirman en tjej som hette Siv...henne ska jag absolut handla mer av...väntar spänt nu att få sätta i gång o sticka...de är verkligen rogivande på kvällen i soffan...tittar in snart igen...krama om dina små gullisar under tiden och en stooooor kram till dig :)


Visa artikel


jippiiee maudan va kul

då kommer vi snart få rapporter o se resultatet

härligt



ja du ibland blir man bra frustrerad på datorerna hihi förr i tiden va man tvungen o gå till affärn o köpa papper o skriva ett brev som man fick frankera o sedan lägga på lådan o sedan vänta vänta ,,fniss nuför tiden e vi vana vid att ett knapptryck o sen komer grejerna ett par dagar senare ,,ujuu internet ÄR fantastiskt,, eller hur

här kan vi sitta o diskutera saker fast vi har mil emellan oss det är också så häftigt

jag upphör inte att förundras

snart kommer msnprogrammen bli ännu bättre o man kan sitta me kameror o prata direkt ,,fast ,då tappar de lite scharmen tycker jag hihi just nu sitter jag ju här i morgonrocken o kaffekoppen står vid min sida,benen upplagda på bordet o tangentbordet i knät

okammad o oborstad över huvudtaget hihihihi,,sån vill man ju inte visa sej va så webbkamera får nog vänta för min del

oj så jag gaggar på idag då nej de får räcka för dagen

j a jag har virkat ett par randiga bevärmare förstås o dom e jättesköna o trä på bena då jag sitter o fryser på kvällarna,,nää inte tillrackligt vackra för o visas men effektiva e dom

ha en skön dag nu,,d e tittar fram lite blå himmel här idag


Visa artikel


Men tror ni inte att jag hittade den bästa sidan härinne...nu har jag äntligen beställthttps://www.syochsytt.se/


Visa artikel


quot;maudan"
[quotequot;brittmarie"]Vad roligt att du tyckte om sockorna och muddarna, maudan.

Mönstret är på engelska och det finns HÄR

Det här är det första som jag har stickat efter ett engelskt mönster, men det gick rätt bra. Som du ser så har jag ändrat mönstret och gjort dem utan hälar. Tyckte det var bättre med tubsockor eftersom de skulle säljas på auktion.
Jätte, jätte tack Brittmarie...nu ska försöka o knåpa ihop några egna...blev så sugen på o sticka i flätstickning o snygga är dom som sjutton....kramiz till dig :)Oldwolfie...dom här sockorna jag ska göra tänkte jag...om jag nu hittar garn på nätet...varför ska alla ha så krångliga beställninglistor för...har man suttit o knåpat ihop vilket gan o vilken färg o fyllt i namn o adress...jaha...så trycker man på skicka knappen...vad händer...jo...fel på sidan försök en annan gång...grrr...på två ställen var det så nu...fatta att jag blir frustrerad...ja, ja...får leta vidare för garn ska jag ha nu :wink:


Visa artikel


aww...vilken sötnos :) och fina kläder, dessutom :wink: nästan så att man önskar att det finns en bebis bland släkt/vänner som man kunde sy och sticka till...



Här har det blivit en del handarbetande, ett par vantar, ett par pulsvärmare, en tovad väska och säkerligen någonting annat jag har glömt har blivit färdiga sedan sist...däremot är det värre med bilder :) just nu håller jag bara på med en sjal, men planerar för ett par benvärmare och en mössa...och ett par strumpor till 8)



hoppas det går bra för er andra, och att ni får någon tid över till roliga projekt..


Visa artikel


babyset



har jag visat detta lilla set

som jag gjorde för ett par år sedan

humhum känns som om jag visat de

men snutten e ju så döt så bilden kommer igen här

tröja halsduk o mössa på sovande älskling


Visa artikel


ÅH! Vad läckra sockor!! hjjk



Synd att jag är så otroligt dålig på engelska..... :oops:







//Cina


Visa artikel


="brittmarie"
Vad roligt att du tyckte om sockorna och muddarna, maudan.

Mönstret är på engelska och det finns HÄR

Det här är det första som jag har stickat efter ett engelskt mönster, men det gick rätt bra. Som du ser så har jag ändrat mönstret och gjort dem utan hälar. Tyckte det var bättre med tubsockor eftersom de skulle säljas på auktion.
Jätte, jätte tack Brittmarie...nu ska försöka o knåpa ihop några egna...blev så sugen på o sticka i flätstickning o snygga är dom som sjutton....kramiz till dig :)


Visa artikel


Vad roligt att du tyckte om sockorna och muddarna, maudan.

Mönstret är på engelska och det finns HÄR

Det här är det första som jag har stickat efter ett engelskt mönster, men det gick rätt bra. Som du ser så har jag ändrat mönstret och gjort dem utan hälar. Tyckte det var bättre med tubsockor eftersom de skulle säljas på auktion.


Visa artikel


="brittmarie"
Nu kan ni få se sockorna och muddarna jag stickat. De ska säljas på Rosa Bandet-auktionen som vi har på pyssel.net. Har inte velat visat dem innan de lades ut på auktionen men nu är det min tur att försöka få in lite extra pengar till cancerforskningen.

Ni ser väl att mönstret består utav Rosa bandet?

Vi har lyckats få ihop drygt 21.000 kr nu, och mer ska det bli månaden är inte slut än.

Många fina auktioner har det varit både små och riktigt stora där vem som helst har kunnat lägga bud inte bara medlemmarna på forumet.

















Jätteläckra...var hittar man detta mönster....vill ha???? :wink:


Visa artikel


Jaha man måste ha katter för att fixa det :lol:



Dom e bara sååååå fina hjjk


Visa artikel


nej då de va inget större problem men så hade jag god hjälp av mina katter som låg på pappret så de inte skulle glida o hjälpte mej o rita o föra pennan gjorde dom me o så kollade dom att nålarna satt fast ordentligt i pappret o duken

tänk så bra de e me kissekatter somhjälper till eller va tycler ni

fniss ,,dom ska verkligen vara me på allt de där tosssarna

osså tycker dom snöfall e skojj om man sitter inomhus




Visa artikel




Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N