| |
Sjal-utmaning. Ni är väl med? | Handarbeten | Småprat om handarbeten
jag tackar också
underbart att få ta del av ett så vackert mönster 
Tack snälla 
Nu har jag lagt in beskrivningen under Nya mönster. Det är min egen beskrivning så det är ingen som kommer att klaga eller säga att det är olagligt att lägga ut mönster. Hoppas att någon annan får användning för det, för det är verkligen ett fin sjal som är lättstickad och går att variera så att den blir personligen och inte helt lik någon annan.
vi vill alla veta beskrivningen för din sjal va så jättesnygg
o garnet va ju suveränt,,va hette det 
Jag vill oxå veta beskrivningen 
Tack för alla fina ord.
Klart att duska sticka en sjal Cina. Kan du sticka sockor kommer det inte att vara något problem. Det är mycket lättare än vad det kanske ser ut.
Vill du veta hur jag gjort den lila kan jag skriva ner beskrivningen.
Oao!
Den var vacker!! Ser varm och go ut. Ett fint färgval.
En sån skulle sitta fint på axlarna!
Tänk om man ändå kunde sticka en sån.......
//Cina (som precis lärt sej sticka raggsockor)
wooow den va jättesnygg ojoj verkligen läckr färger o den där volangen e jättefin
man får ju verkligen mera lust ju o göra mer
hoppas vi får se mössan också sen
det var verkligen en fin sjal den får en sådan fin riktning, med färgerna och härlig tyngd...
Nämen det var en väldigt fin sjal du stickat. Ähum här ligger man i lä.
Blir sååå avis på er alla duktiga flitiga
Väldigt tjusig tycker jag och en sån skulle ju inte sitta helt fel här heller 
Nuska ni få se sjalen som jag stickade av garnet jag fick av min dotter.
Den blev större än vad jag hade tänkt mig från början. Eftersom den räcker ända ner till knäna så blir den varm och skön att ha utanpå jackan nu när hösten börjar bli kyligare. Har stickat en mössa också men den behöver sys ihop innan ni får se den.
Här ser ni hålmönstret och volangen lite närmare.
tack för alla snälla kommentarer! Tyvärr är det inte min sjal, utan den är till min lilla mamma...det är även hon som poserar på bilden 
Ja den ser väldigt skön ut och vilket snyggt garn 
Men, Johanna vilken fin sjal du gjort. Jättebra med en sjal som värmer axlar och nacke, nu väntar du väl bara på att få börja använda den. Fin färg är det också.
jättefint o man förstår färgen bättre på den lilla bilden
den där sjalen kommer du ha glkädje av i vinter ser jättefin ut
Tack så mycket för tumhållningen, det hjälpte.
Den blev jättefin, jag är så nöjd och glad. Sjalen blev större än vad jag hade tänkt mig, spetsen räcker ner till knävecken både fram och bak, men blir ju kortare när jag har den över en jacka. Funderar nu på att sätta fast några knappar, tror den blir snygg och lättare att hålla reda på i blåsten om den är knäppt med flera knappar. Ska fotografera den så att ni får se den så fort jag får tillbaka kameran.
Nu ska jag snart börja på en mössa av garnet som är kvar.
Åhh va duktig du e 
håller tummarna 
Det blir en till sjal av det stora lila nystanet. Stickade en stor trekantig sjal och avslutar den med en volangkant. Än så länge ser det bra ut men är lite orolig över hur volangen kommer att bli, men det kommer snart att visa sig. Håller just nu på med det sista varvet men det tar tid med 600 m, men när det är slut så är det dags för avmaskning. Håll tummarna för att det ser bra ut så attt jag slipper repa upp.
|
|