Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara artikel
 
   

Rolig stickning

Fick bl.a det här garnet från min hemliga stickvän i december.


Det blev jag så glad över och visste precis vad det skulle användas till. har tidigare fått en bosnisk beskrivning som jag gärna ville prova på att sticka.

Så det vara bara att ta fram beskrivningen och stickor. Så här såg det ut efter de första varven:


Nu är maskorna upplockade utmed kanterna:


Dags för lite rundstickning:


Här ska man först sticka in en tråd i avvikande färg och sedan börja minska runt om:


Nu är första delen av stickningen klar och garnet avklippt:


Vad tror ni det här ska bli?
Har börjat med sista delen men blir inte klar förrän tidigast imorgon. Har lite mysterie stickning att göra också. Får en ny ledtråd imorgon.

 

Share to Facebook Share to Twitter More...
 
 
 

  Rolig stickning | Handarbeten | Småprat om handarbeten

Re: Rolig stickning

va kul sådär stickade man långa band i olika färger me en trådrulle o fyra spikar då jag va liten

smart o göra större för mössor o så jättekul


Visa artikel


Re: Rolig stickning


ojsan



Jag kan inte sticka vanligt,, Quick Knit vart rolig stickning för mig. har nu gjort 2st mössor.. 1-3618 QickKnit Set Big Large 22cm gul.JPG



Visa artikel


Re: Rolig stickning

Varsågod.


Visa artikel


Re: Rolig stickning

="brittmarie"
Såklart att du är värd ett pris. Skickar ett som jag tycker ärpassande snarast. puss






jag tackar så jättemycket för det fina priset ,,verkligen skojjj hjjk


Visa artikel


Re: Rolig stickning

Såklart att du är värd ett pris. Skickar ett som jag tycker ärpassande snarast. puss


Visa artikel


Re: Rolig stickning

jippiiie vad jag kan hihi

va fin den blev o va smart söätt o sticka den på

nu får du jobba på me nästa

fniss får man inge pris garvar


Visa artikel


Re: Rolig stickning

Nu ska ni inte behöva vänta längre på att få se vad det blev. Men jag kan tala om att oldwolfie hade rätt i sina funderingar. Det blev nämligen en socka, tro det eller ej. Det var ett för mig helt nytt men roligt och lätt sätt att sticka dem på. Så det blir säkert fler efter samma beskrivning. Åtminstone en till blir det så att den här första inte behöver vara ensam så länge till.

Så här ser iallafall den första raggsockan ut:




Visa artikel


Re: Rolig stickning

:cheer

heja på själv virkar jag för brinnande livet så jag får min femte kudde klar sen ska jag nog göra en sån där söt tax

men först ska jag ut me min lilla personlige tränare som ser till så att jag kan hålla mej i form för underliga krumbukter fniss :cheer :cheer :cheer


Visa artikel


Re: Rolig stickning

Tack för dagens skratt Oldwolfie. Kan se dig framför mig utförandes diverse gymnastiska övningar för att få upp foten på tangentbordet. Men hur kan du tro att någon ens misstänker att du är det minsta nyfiken av dig. :lol:

Det kanske är bäst att jag tar tag i stickningen och gör de sista centimetrarna innan du vrider något ur led. :lol:


Visa artikel


Re: Rolig stickning

fnisss nu l jag upp foten å mitt tangentbord o tycker nog att de kan bli en socka iallafall

fast vetefasiken varför den aviikande färgen ska vara där ifall man kanske inte ska ta bort den o ta upp maskor o göra skaftet

humhum tänker så de knakar o kollar igen fnisss

nyfiken jag?????? hehehehe nää


Visa artikel


Re: Rolig stickning

Ni kommer att få vara nyfikna ett tag till. :D Har 9 cm kvar att sticka, tror jag iallafall. Får se om jag är nöjd då. Andra sidan ser likadan ut förutom den avvikande tråden som inte finns där. Så om du gissar rätt eller inte Oldwolfie återstår att se. Kul är det iallafall att göra er nyfikna. Men jag håller med er om att det är en rolig stickning.


Visa artikel


Re: Rolig stickning

Hummm, jag har inte en susning om vad de ska bli.

Måste vi vänta ända till imorrn innan vi får svar?

Vill veta NUUUU. Jag är ju så himla nyfiken!



Ja jättesnyggt garn är det också.


Visa artikel


Re: Rolig stickning

men oj va spännnade jag kan inte gissa vd det ska bli för nog är de liiite stort för o bli sockor humhum

ojoj jag e jättenyfiken på hur andra sidan ser ut

de här va skojj

snyggt garn föresten' hjjk

ser fram emot nästa bild


Visa artikel




Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N