Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara artikel
 
   

Limingas Textiler

Hejsan alla glada handarbetsvänner!

Jag undrar om någon vet något om Inger Liminga? Hon ska enligt uppgift driva en firma/företag som heter "Limingas Textiler" Detta företag och även då Inger Liminga hör hemma på Skolvägen i Råneå.
Inger kontaktade Mig via mail om handarbeten Jag är intresserad av (rya) som hon har/hade till försäljning. Vi pratades vid i telefon om detta den 21 april 2008 och kom överens om hur denna affär skulle genomföras och även vad detta skulle kosta. Jag betalade henne den summa Vi kommit överens om på utsatt datum den 25 april 2008.

Jag har sedan varit i kontakt med Inger ang detta ett flertal gånger för att spåra det paket som hon skulle skicka med DHL. Jag har idag den 12 maj ännu inte fått Mitt paket men Inger har fått delbetalning enligt ÖK. Jag har nu skickat Inger ett brev ang detta som hon får under veckan där Jag vänligt talar om att Jag inte fått det utlovade paketet och Jag ber henne också att spåra paketet med hjälp av det nummer hon använder när hon anlitar DHL för transporter. Jag har bett Inger om detta nummer för att spåra paketet men hon vill inte ge ut det.

Är det någon här som vet något om Inger och om företaget "Limingas Textiler" vore Jag tacksam för all info.
Det känns som att Jag blivit lurad av en person som Jag trodde var/är en seriös företagare.

Hoppas på Er hjälp då Jag känner Mig väldigt lurad och besviken!

Tack på förhand!

Mvh Sanna

 

Share to Facebook Share to Twitter More...
 
 
 

  Limingas Textiler | Handarbeten | Småprat om handarbeten

Denna dam har lurat många.. Råkat ut för henne. Hon gör allt för att lura folk på pengar.
/// Ann
Visa artikel


Hur har det gått med detta? Jag har blivit lurad av henne (det är därför jag googlat hennes namn och hamnat här). Det är år 2020 nu, snart 21 och du postade ditt inlägg 2008. undra hur många hon lurat?
/// Nn
Visa artikel


Re: Limingas Textiler

Hej!

Jag har varit i kontakt med polisen om detta företag, Limingas Textilier. och det finns inte. Personen som skulle ha det har ingen f-skattsedel så företaget är inte registrerat. Anledningen till att jag kom i kontakt med det här är att min man satte in en annons på blocket.se för att köpa bär. Och den berörda kvinnan svarade på annonsen och dumma som vi var satte vi in de begärda pengarna i tron att vi gjort en bra affär. Men det levererades aldrig några bär.

Jag vill varna andra att göra affärer med denna kvinna för vi är fler som blivit lurade....Och är det andra som redan råkat illa ut, POLISANMÄL, för ju fler anmälningar som kommer in desto bättre.

Mitt mobilnummer om någon vill nå mig är:0733-501901

MVH Agneta


Visa artikel


Re: Limingas Textiler

Hej Sanna!

Åh, det är så himla tråkigt med människor som inte håller vad dom lovar/luras/håller på med bedrägeri. Det gör mig riktigt förbannad...morrrr



Jag har råkat ut för denna Inger Liminga/Limingas Textilier jag också. Hade jag sett ditt inlägg INNAN jag skulle göra affärer med henne, så hade jag inte gjort det. Men men, nu kanske vi kan hjälpas åt så att fler inte blir drabbade.



Ska försöka fatta mig kort. 11 juni satte jag in en annons på blocket om att jag ville köpa presentkort från Ticket. Inger Liminga svarade på min annons via mail. 12 juni kom vi överrens om att jag skulle sätta in 1.000 kr på hennes konto, vilket jag gjorde. Resterande 5.000 kr skulle jag betala in när hon skickat presentkorten via posten och rekommenderat. Hon verkade seriös och jag tänkte att det verkade väl helt okej att betala in 1.000 kr i förskott.



När det gått en vecka och jag inte fått någon avi hem till mig, så kontaktade jag henne. Då fick jag "ragga" tag i telefonnumret till hennes företag, för på numret jag fått, gick det inte att nå henne. När hon svarade påstod hon att hon inte fått mina pengar, men att hon skickat presentkorten. MÄRKLIGT tänkte jag. Jag bad om att få kollinumret, men det hade hon i någon annan bil och att den bilen var på någon annan ort eller något sådant. Oekj sa jag, jag återkommer efter midsommar och då vill jag ha kollinumret. Det skulle jag få.



Jag kollade upp med hennes och min bank så att pengarna var insatta och på rätt konto. Allting stämde och banken skulle skicka ett kvitto på detta till Inger Liminga. För övrigt hade pengarna kommit in dagen efter jag gjort min överföring, alltså dagen efter vi kommit överrens om detta (13/6-08).



Senaste gången jag pratade med henne var i torsdags den 26 juni. Då gav jag henne ett ultimatum. Betala tillbaka mina 1.000 kr till mitt konto senast på måndag, så glömmer vi det här. I annat fall gör jag en polisanmälan.



Idag måndag den 30 juni, fortfarande inga presentkort eller pengar tillbakasatta på mitt konto. :-( :-(:-( :-(:-( :-(:-( :-(:-( :-(:-( :-( :evil: :evil:



Har du fått ditt paket eller några pengar tillbaka?

Du får gärna höra av dig...linda@pp.varnamo.net eller ringa mig på 0733-820 494.

Jag tänker göra en polisanmälan på henne. Ju fler desto bättre...

Mvh Lindagum


Visa artikel


Re: Limingas Textiler

Åh, så jobbigt! Jag vet inget om företaget, hade inte hört talas om det förrän nu - men googlar lite så får vi se!



Edit: Har inte hittat något skumt om företaget. Finansinspektionen har en sida http://www.fi.se/Templates/AlertListPage____6163.aspx men där finns hon inte listad, inte på de andra heller.


Visa artikel




Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N