Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara artikel
 
   

Hängpilar

Hemma på min gata i stan... där jag bor har de kapat alla grenar på pilarna. De ligger i högar. Ska jag ta hand om några? Jag tror att det är silverpil. Kan jag göra något av det? Bor i lägenhet med balkong så ett parasoll är lite svårt att få upp. Men något annat ni kan tipsa mig om? Eller är det inte rätt årstid för att kunna göra något?
Hälsningar
Anette

 

Share to Facebook Share to Twitter More...
 
 
 

  Hängpilar | Handarbeten | Korgflätning ...

du får gå flera gånger o plocka på dej så de räcker till

o klappa Bonzo så han snällt bär några åt dej hihi


Visa artikel


Jag var nyss ute med Bonzo och kollade högarna. Bonzo blev jätteglad och hoppade efter kvistarna jag tog. Men sen bestämde jag mig för att ta med sekatören och handskar och plocka på sista promenaden. (Inte bara min hund som kissar i de högarna) När jag la tillbaka kvistarna på högen så hoppad Bonzo rakt in i högen och skulle ta dem. Jag fick slita bort honom därifrån. Så senare ikväll får jag nog hjälp att ta hem dem :wink:

Men krävs det inte väldigt mycket kvistar? Jag orkar inte bära så många. Jag kanske ska nöja mej med lite grann och testa att fläta en korg eller så? Jo, det tror jag att jag gör.

Anette


Visa artikel


jag bor tre 4 mil ifrån dej ser jag du bor i södertälje o jag i närheten av nynäshamn



äch inte måste man väl smyga heller ,, fniss

dom blir nog glada om du tar hand om lite pil


Visa artikel


Äsch, jag glömde ju fråga var du bor, Oldwolfie. Bor du nära här så kan vi hämta tillsammans. Vi klär oss i mörka kläder och tar med varsin sekatör. Sen smyger vi ut :lol:

Anette


Visa artikel


Visst ska jag visa sen vad jag gjort. Frågan är bara hur jag ska hinna jobba halvtid nu när jag har så mycket att göra. :)

Jag har blivit godkänd så jag ska börja lägga in lite bilder här snart.

Anette


Visa artikel


jjättekul hoppas du kommer ihåg o visa de du gör sen

jag vill också ha pilkvistar men sjutton de finns ingen i närheten :cry:


Visa artikel


Tack för alla tips. Då ska jag plocka ikväll när jag går ut med hunden. Kan jag ha dem ligga på balkongen tro? Eller ska de torka? Jag lägger dem i källarförrådet, förresten. Så tar jag hand om dem i vår.

Anette


Visa artikel


Brödkorg, fruktfat, vedkorg, förningskorg, torgkorg, fiskeväska, alla sorters korgar kan man göra i pil!



När man skall fläta en korg används torkad pil, som har fått bli mjuk genom blötläggning i vatten cirka en vecka. Därför krävs en del planering innan man kan skrida till verket och börja fläta.


Visa artikel


du kan väl göra en fin spalje till dina balkongblommor o klättra på sen de kan ju bli jättefint ju


Visa artikel




Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N