Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara artikel
 
   

Nykomling

Hej!

Jag fick just tips om detta forum och WOW! Det var precis vad jag vill ha. Jag heter Anette, bor i Södertälje och är 54 år. Jag har handarbetat sen jag var 19 år. Mest är det stickning och virkning men jag har provat på det mesta. Ett tag bodde jag på landet och hade får så jag lärde mig att göra allt från att klippa fåret till att sticka av garnet. Jag tovade och spann alltså.
Jag tycker att det är viktigt att hålla gamla kunskaper vid liv. Det är så lätt att de försvinner i dagens stressade samhälle.
Jag har varit inne på tråden om sjalutmaning och det är inte klokt vilka fina sjalar ni gör. Det här tror jag blir både lärorikt och roligt.
Vänliga hälsningar
Anette

 

Share to Facebook Share to Twitter More...
 
 
 

  Nykomling | Handarbeten | Småprat om det mesta

Tack Anette, det är väldigt snällt av dej.



Ska ha dej i åtanke om jag inte finner några.





//Cina


Visa artikel


Hej Cina!

Jag har kardor som jag inte använder nu. Men jag vill inte sälja dem. Däremot kan du få låna dem om du vill. Jag har både slända och spinnrock men spinnrocken är lite svår och dyr att skicka på posten. :wink: Hör av dig om du inte får tag i några kardor.

Hälsningar

Anette


Visa artikel


Hej Anette!



Jag är inte heller nån "gamling" här, men detta forum har inspirerat mej till att vilja fortsätta kämpa med stickningen.



Tycker som du att det är viktigt att hålla gamla kunskaper visd liv. har letat efter bra beg. kardor nu ett tag utan resultat för att kunna förkovra mej i den kunskapen klippa, tova, spinna sticka!





Hej hopp!



//Cina nit


Visa artikel


Säger oxå välkommen, kul när vi blir många som kan dela med oss och inspirera till nya alster. :)


Visa artikel


Tack för välkomnandet. Jag gick med i går och skulle lägga upp en bild redan då men fick meddelandet att jag ska godkännas först. Så jag får avvakta lite. Men jag har lite smått & gott på min hemsida. Under Nannes design. Saker till salu.

http://nanneonline.se/nannesdesign/index.htm

Helt enkla saker där garnet får tala.

Hälsningar

Anette


Visa artikel


hej Anette jättevälis är du

de ska bli skojj o ta del av vad du gör också

du kanske kan visa lite av dina verk redan nu

de e så skojj o få inputs från alla som visar o pratar på om sina handarbeten

då får man lust själv också o sätta fart



Maudan inte ge upp du kommer säkert få färdigt de du håller på me

hihi en mupp är ju inte heller så dumt ((skojjar)) :lol:


Visa artikel


Re: Nykomling

="Anette"
Hej!



Jag fick just tips om detta forum och WOW! Det var precis vad jag vill ha. Jag heter Anette, bor i Södertälje och är 54 år. Jag har handarbetat sen jag var 19 år. Mest är det stickning och virkning men jag har provat på det mesta. Ett tag bodde jag på landet och hade får så jag lärde mig att göra allt från att klippa fåret till att sticka av garnet. Jag tovade och spann alltså.

Jag tycker att det är viktigt att hålla gamla kunskaper vid liv. Det är så lätt att de försvinner i dagens stressade samhälle.

Jag har varit inne på tråden om sjalutmaning och det är inte klokt vilka fina sjalar ni gör. Det här tror jag blir både lärorikt och roligt.

Vänliga hälsningar

Anette
HEJ Anette o välkommen...tittar in här ibland och jag håller med dig...härinne lyser flitens lampa blir jätteimpad....själv stickar jag just nu...men vete farao om det blir bra...vi får se i slut ändan...kanske blir en mupp av alltihop :D


Visa artikel




Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N