Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara artikel
 
   

Mal

Hej!

Så tyst det varit här under julen.
Är det någon som vet hur mal uppkommer? Är det för att det är smutsigt? Har garnet legat för länge? Eller är det troligast att det kommer från någon sändning?
Min systerdotter har köpt en garnaffär och tillträder 1/1-07. Ikväll gick jag förbi för att titta i affären genom fönsterna. Till min fasa ser jag en mal i ena skyltfönstret. Räcker det att vi sprayar med Radar någon kväll innan vi går därifrån? Kanske upprepar det några kvällar? Eller måste vi kasta ut allt? "Vi päron, säger svinskiten". Det är inte jag som har affären eller ens ska jobba där men jag lär ändå bosätta mig där. Jag älskar både garn och min systerdotter. :wink:
Anette

 

Share to Facebook Share to Twitter More...
 
 
 

  Mal | Handarbeten | Småprat om det mesta

vilken tur



hoppas verkligen att det inte dyker upp några fler :D


Visa artikel


va skönt

en svala gör ingen sommar eller hur va de nu



härligt att de inte synts fler då e de nog lugnt det gläder mej


Visa artikel


Det hela verkar ha runnit ut i sanden. Ingen har sett någon mer mal så det var nog en enstaka, antar jag. Själv har jag varit där varje dag den här veckan och inte sett något. Klart vi håller ögonen öppna men det verkar lugnt.

Anette


Visa artikel


Ja OM dom e många kan du ju ha smaskat i sej massor som inte syns förrän man börjar sticka :cry: :twisted:


Visa artikel


Låter ju inte kul det där så ta absolut kontakt direkt med anticimex nästa vecka o hör med dom vad ni kan göra. Självklart ska ni kontakta säljaren oxå och försöka förhandla ner priset men det hänger ju lite på vad anticimex anser att det behövs för åtgärder. Fy vad jobbigt, hoppas det löser sig på ett bra sätt. Höra hur det går vill vi såklart.


Visa artikel


ja här gäller de o förhandla då om priset kanske :shock:

ja berätta hur de går


Visa artikel


Då måste hon få avdrag på priset ifall hon måste kalla in Anticimex. Att kolla igenom allt är nästan omöjligt. Hur många nystan finns det inte där en mal kan gömma sig allra längst in? Fy, vilken mardröm. Jag väntar på att hon ska ringa mig så jag får veta. Hon skulle kontakta säljaren. Det var tur att jag såg det här före köpet.

Att det är mal är jag säker på för jag har själv haft mal för många år sen. Gammal ull låg kvar i kardorna i flera år, nere i källaren.

Jag håller er informerade om hur det går med affären. :wink:

Anette


Visa artikel


Jag tror inte att det spelar ngn roll om det är rent eller smutsigt, troligaste är väl att det kommit med ngn sändning.



Jag tror det är bäst att ringa antisimex och rådfråga dem.


Visa artikel


jag tror att ni får gå igenom allt o verkligen kolla så att de inte finns malangrepp de gäller o gå igenom alllt

o är de så illa att de finns angrepp så kan de vara så att ni måste ta dit anticimex o sanera

så håller tummarna för att de inte va en makl nu då de vore ju förödande men som sagt lika bra o verkligen kolla upp de



hoppas alla handarbetare kommer tebax här till ett nytt härligt år o visar nya kulig a saker ni gjort



julen hinner man ju inte me handarbete det är ju alla barnens o släktens tid





gott nytt år aalla


Visa artikel




Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N