Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara artikel
 
   

presentation av oss

tänk att jag missat att göra en sådan tråd
jag börjar litegranna med mej själv då jag älskar att snickra o göra saker utan mönster för de mesta
jag e som proffessor baltasar som går runt o funderar o plötsligt får en ide
o då ska jag genast utföra den iden o oftast på mitt eget sätt

jag är numera både farmor o mormor till underbara barnbarn
o jag har virkat massor i mina dagar men kanske inte så mycke till barnbarnen

jag broderar en del min farmor lärde mej o hon broderade så att man inte kunde se vad som va fram o bak
men så broderar inte jag tyvärr ,,,fniss men man kan se vasom e bak iallafall haha

ja osså har jag ju två katter o en hund förstås

dessutom är jag en obotlig optimist som tycker livet e ganska härligt o just nu hösten e ju bara så underbar fast de e för lite svamp i år på mina breddgrader

kom igen nu alla o presentera er lite mera,,, o kom igen nu e sommar vilan slut eller hur fram me virknålar o annat

 

Share to Facebook Share to Twitter More...
 
 
 

  presentation av oss | Handarbeten | Småprat om det mesta

Re: presentation av oss

Bor i Ängelholm.
Stickar och virkar kan jag lärt mig igen tror det är 2 år nu.
Scrappar inte längre. Tröttna pga min dåliga ekonomi men kanske tar tag det igen senare. Dock gör jag ATC via swapbot

Så handarbetar virkar stickar och broderar gör jag


="ica86"
Klart man ska skriva en liten truddelutt om sig själ :)

Mitt namn är Erica och jag bor för närvarande i klippan, skåne län Men april flyttar vi till Ängelholm.
Jag är 25 år gammal och jag håller med nästan allt som minna händer vill lägga sina spår i..
Jag scrappar, gör egna kort och sen broderar jag.. Men jag har varit så extremt lat och inte lagt ut något i mina galleri eller på min vardagsblogg.. Det är mer att min scrappblogg uppdateras..

Jag har hållt på med handarbete sen grundskolan och sen har det bara växt på .. Min mamma handarbetar och min mormor så det ligger ju i släkten om man säger så.. Jag har kunnat sticka och virka men kan ej det idag..

Tycker om att hålla på med mina händer

på min vardagsblogg kommer mina broderier finnas och om ni är intresserade av att se mina andra verk så får ni gå in på min scrapp blogg


 



Visa artikel


Re: presentation av oss

Klart man ska skriva en liten truddelutt om sig själ



:)





Mitt namn är Erica och jag bor för närvarande i klippan, skåne län Men april flyttar vi till Ängelholm.
Jag är 25 år gammal och jag håller med nästan allt som minna händer vill lägga sina spår i..
Jag scrappar, gör egna kort och sen broderar jag.. Men jag har varit så extremt lat och inte lagt ut något i mina galleri eller på min vardagsblogg.. Det är mer att min scrappblogg uppdateras..

Jag har hållt på med handarbete sen grundskolan och sen har det bara växt på .. Min mamma handarbetar och min mormor så det ligger ju i släkten om man säger så.. Jag har kunnat sticka och virka men kan ej det idag..

Tycker om att hålla på med mina händer

på min vardagsblogg kommer mina broderier finnas och om ni är intresserade av att se mina andra verk så får ni gå in på min scrapp blogg



 



 



Visa artikel


Re: presentation av oss

hej på er alla!!!!!!!!!!!!!

här kommer en ny medlem från skåne.Närmast från storstaden Malmö.

jag virkar och stickar så mycket som min värk tillåter smile.Är galen i gamla virk och stick mönster.Särskilt jul,påsk,leksaker,och för hemmet.Innan värken förstörde för mig,virkade jag mycket dukar i tunnt garn.

Jag blev så glad när jag hittade denna sajt på svenska.Normalt verkar alla sajter vara på engelska.

det ska bli jätte roligt och gå genom sajten,och lära mig hitta.

I värsta fall får ni göra en karta till mig smile


Visa artikel


Re: presentation av oss

När man läser det här känner man sig något tvungen att presentera sig^^

Jag är 15 år och bor i Göteborg. Har en underbar hund, underbara föräldrar och 2 underbara halvbröder<33

Jag älskar att sy och brodera och har stickat sedan jag var ungefär 7 år. Virkandet kom nog vid 9-10, och likaså broderandet. Jag älskar bågskytte, böcker, att skriva, filmer, mina kompisar, min familj och djur.^^


Visa artikel


Re: presentation av oss

8) Har tittat in flera gånger som Gäst.

Nu är jag med. Lite om mig själv. Gift kvinna på 45år, 2söner 24 och 18år,1barnbarn 1år. Bor i Uppsalalän.



Broderar x-stygn varje dag, började brodera så sent som 1999, virkar i perioder började 1976, har nyligen plockat fram mina symaskiner - ska börja med att sy dockkläder för att sedan fortsätta sy kläder till vårat barnbarn.

Nyfiken på det mesta: Quick Knit har gjort 2 mössor.

vill prova på knyppling köpte knyppeldyna på loppis,

frivolitet - köpte frivolitetskyttel på syfestivalen i Kista.

Är även nyfiken på decoupage. samlar på servetter till framtida behov.


Visa artikel


Re: presentation av oss

Välkommen hit säger jag med!



Brodera har jag aldrig lyckats lära mig, men tycker det väldigt fint och rogivande ut.



Jag virkar lite och håller på att lära mig sticka lite mer än raka stycken (det går framåt!)



Framför allt har utvecklingen gått åt rätt håll sen jag gick med här.......Här fasnns ju några som ville se och pusha på!



Hoppas du vill vara aktivt skrivande här......



Sköt om dig!



//Cina


Visa artikel


Re: presentation av oss

Hejsan

Tack för välkomnandet

Jag är inte så jättebra på det här med datorer men jag skall försöka att lägga ut lite bilder. Jag vet inte heller om jag svarar på rätt ställe eller? Jag menar den här sidan är bara en presentation eller, men jag skall försöka att lära mig. Just nu håller jag på med ett stort arbete måste ha varit lätt febrig när jag köpte det, men det blir fint. En stor Beatrix Potter tavla i korsstygn. Har bestämt mig för att den skall vara färdig till Julius ett årsdag han är nio månader nu. Jag har också virkat ett varsitt babytäcke till våra pojkar och en varsin doptavla broderade jag med.



Ha det bra

mvh

Maria


Visa artikel


Re: presentation av oss

Hej Miamaria! Jag är som du mammaledig och försöker sy, virka mm med småbarn i knä´t.


Visa artikel


Re: presentation av oss

välkommen ska du vara o du får visa dina alster o berätta vartefter du förfärdigar nåt fint

jag ska strax sätta mej med min docks overall dockan ska barnbarnen leka med då dom kommer

ha de bra o skriv mycke


Visa artikel


Re: presentation av oss

Hejsan

Jag är en 34 årig tjej som älskar att handarbeta. Jag har också svårt att sitta framför tv:n utan att göra något. Jag har man och två små pojkar så nu för tiden blir det mest kvällarna man får utnyttja. Jag tycker mest om att brodera men också om att virka. Just nu är jag mamma ledig sedan skall jag arbetspröva med något. Jag har en hörselskada och tinnitus och har arbetat sju år som förskollärare men sedan gick det ej pga mitt handikapp. Jag tycker också om katter, vi har två stycken. Andra intressen är att läsa promenera baka och laga mat pyssla i hemmet och vara med min familj.

Tyvärr är inga utav mina vänner intreserade av handarbete så därför känndes det helt rätt att gå med på forumet. Ni får gärna ta kontakt med mig.

mvh

Maria


Visa artikel


Re: presentation av oss

Tackar! :)

Det verkar inte skrivas så mycket här tyvärr. :shock:


Visa artikel


Re: presentation av oss

välkommen ska du vara tokatoka

de låter som mina takter mönster e jobbigt

roligare att bara virka på efter eget huvud

ska ta o sätta in mitt senaste verk strax så får ni se på virkning utan mönster

o glöm inte o visa dina verk för oss

välkommen ska du va hjjk


Visa artikel


Re: presentation av oss

Hej på er!

Då har TokaToka hittat hit. Har letat med ljus och lykta efter ett forum med inriktning på virkning och fann till slut detta. Inte bara virkning, men det är bara positivt för då kanske jag blir inspirerad att vidga mina vyer. :)

Jag är en 33,8-årig tjej från Blekinge som inte har handarbetat sedan syslöjden i skolan. Tog upp en virknål i somras och fastnade och på den vägen är det. Jag är alltså bara amatör, men jag antar att inte alla här är proffs. :oops: Jag är lite smått allergisk mot mönster, och kör alla mina projekt efter eget huvud. Kom i kontakt med friformsvirkning (scrumbling, free-form-crocheting) och blev förälskad! Har inte gett mig på något stort projekt inom området ännu, men det kommer med höstmörkret.

Virkning är (än så länge) den enda sortens handarbete som jag utövar, men jag målar, tecknar och fotograferar också en hel del. Andra intressen är min hund (en galen Bostonterrier), böcker, historia och mode (inte H&M-mode, utan ur en "konstnärs" synvinkel med lite udda design).

Nu har jag inte tid att plita ner mer, för jag är nyfiken på att kika på forumets alla trådar, haha. Vill ni veta mer så skicka mig ett PM så svarar jag så fort jag kan. Eller kika in på min blogg: https://scrumbling-bumbling.blogspot.com/



//TokaToka

uyt


Visa artikel


Re: presentation av oss

Välkommen Jäder!



Jag håller på att sticka tossorna som finns med i detta forum. Helt klart en favorit!



Håller också på med lite annan stickning, men har gjort fel och vågar inte dra upp......Så det ligger i hyllan tills någon vandrar förbi som kan sånt.

Virkar på ett överkast till min lilla dotter. Har gjort det i nästan hela hennes 6 åriga liv. garvar Blir nog aldrig färdig....



Jag håller på att läara mig bli duktig på handarbete...men det tar tid! ojsan



Ska bli kul att se vad du har gjort........ jhfg nit


Visa artikel


Re: presentation av oss

hejsan jäder välkommen ska du vara

ibland verkar de som om vi är lite tysta här och vissa tider har vi liksom fått upp ångan ordentligt

hoppas du har många fina saker i visa,som inspiration åt oss o att du låter våra verk inspirera dej

jag håller just på med en röd tomtetröja åt mitt barnbarn

den ska jag visa er då jag blir klar



välkommen ska du vara till oss här


Visa artikel


Re: presentation av oss

Hej alla ihop

Jag har precis fått för att börja virka. Har stickat lite i mina dar, mest små grejer till dotterns dockor, Jim och Fiona. Nere i källaren står en vävstol som jag ska försöka få lite fart på också. Vad mer kan jag säga...

Tycker de flesta hantverk är roligt och har prövat på en hel del, så jag donar lite med både det ena och det andra, när tiden räcker till och andan faller på.


Visa artikel


Re: presentation av oss

Kul Qiqi! Ja, de är verkligen helt suveräna!!! De har räddat min skoliosrygg många gånger!!! Den BabyBjörn jag köpte -03 (inte active) fungerade inte så bra, och inte lika länge som Emil ville bäras :( Deras nyaste sele (med knäppen) är dock bättre, men ändå räcker den max till 10 kg - de här jag, och många med mig, syr, räcker till minst 25 kg! dvs 3-4 år! Det händer faktiskt att man har en sjuk 3-åring som vill bli buren trots att man har massor att göra... Tack och lov för sjalar och selar :) Burna barn är trygga barn!


Visa artikel


Re: presentation av oss

Hej allihop!

Jaja, jag vet jag varit osynlig ett tag men har ju varit på resande fot större delen av tiden sen november. Har även nu lämnat den Skånska våren bakom mig och upplever en ny uppe i Hälsingland. Beväpnad med ny laptop loggade jag in här och hittade inlägget om bärselar som man knyter i stället för knäpper. De allra första bärselarna som kom ut på marknaden knöts och -78 när min yngste son föddes hade de bärselar på BB i Ystad som man fick testa. En av de mest genomtänkta produkter som finns på babysidan faktiskt. Man har händerna fria till annat samtidigt som barnet får den närhet det behöver. Jag köpte bums en från Baby Björn i bomull och den använde jag sista gången när sonen var 15 månader och vi reste ner till Spanien. Var så bekvämt att ha honom i bärselen både på flyget och senare nere på plats. Den väckte stor uppståndelse där nere då de aldrig sett något sådant och de själva gick och bar spädbarnen på armen för det mesta. Såg faktiskt inte många barnvagnar heller utan de flesta bar sina barn. Dessutom var den lätt att tvätta i maskinen,vilket var ett måste emellanåt. Har alltsedan mina egna barn blivit föräldrar propagerat för den där underbara uppfinningen och alla fyra barnen har anammat den.



Kicki


Visa artikel


Re: presentation av oss

="Cina"
Välkommen Gullan!



Kan du inte sätta in n på din bärsele och annat som du gjort?





//Cina




Will do :) Här är i alla fall selen, utbredd på golvet....

Det är tyvärr ingen "actionbild" och selen är just nu utlånad... Det här är en prototyp med band i linne och en "panel" i polyestersatin. Den som jag just nu arbetar med är lite "timglasformad" så att den passar även mindre barn, har ett bättre huvudstöd och tillhörande myggnät och bärskydd. (bärskydd är en åkpåse som du knäpper runt barnet så att det kan ha mindre kläder på sig även om det är kallt.) Den här selen går att bära nyfödda upp till ca 25 kg i, både på magen och på ryggen.


Visa artikel


Re: presentation av oss

Välkommen Gullan!



Kan du inte sätta in n på din bärsele och annat som du gjort?





//Cina


Visa artikel




Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N